Sen Allah’ın Rasulü dediğini zan ediyorsun, halbuki bu tamlamayı tamamlayıp Allah’ın Rasulü anlamını veren sonundaki kesre(i sesi veren hareke) harekesini okumuyorsun. RasulAllah söyler isen hem Allah hem Rasul demiş oluyorsun, bu bir şirk cümlesidir. Ya Muhammed sen hem ALLAH; hem Rasul’sun demiş oluyorsun.
Bu Besmele-i Şerif teki ER-Rahman ER-Rahim gibi biribirinden ayrı iki lafıza dönüşüyor. Bu ifadeyi Türk diline Rahman ve Rahim olan diye çeviyoruz. RASULALLAH lafzı da: Rasul ve ALLAH diye çevrilir.
Bu lafız ile Nebii Zişan Efendimiz(sav)’e hem Allah hem Rasul demiş olursun. Bu ifadeyi şirkten kurtarmanın yolu ise sonundaki var olan kesre’yi yani “i” sesini okumak ve “lam” harfinin harekesini okumaktır. Rasule Allahi doğru okunuştur. Bu ifade ile Rasulun Allah’a ait olduğunu söylemiş oluruz.
Arap dilindeki isim tamlamasının kuralı, son kelimenin cer olmasıdır. Yani ikinci kelime tekil ise kesre ile okunmalıdır. Bu tamlamadaki “i” sesi (yani kesre ) muhakkak okunmalıdır. Ayrıca “lam” harfinin harekesi de muhakkak okunmalıdır. Allah(cc) gereksiz bir harf veya hareke vahy etmez.
HRİSTİYANLAR şuurlu olarak İsa Rasul Allah demektedir .Bunun nedeni itikadlarında bulununan teslis inancıdır. Bu inanca göre İsa as onlara göre hem rasul hem AllaH hemde ALLahın ruhudur. Onların şirk ifadesi olan bu lafzı kullanmış oluyoruz.
YASAKLI YILLARDA SALA NEDEN ARAPÇA İDİ ?
Kur’an-ı Kerimin ahırlarda gizli şekilde öğretildiği 1940 senelerinde Arapça Ezanı ve Arap Alfabesini yasaklayanlar ne hikmetse(!!) SALA’yı Arapça okunmaya müsaade etmişlerdir. Neden? Tabii ki SALA’nın içerisinde RASUL ALLAH ifadesinin geçmesi ve Müslümanları bu bozuk ifadeye alıştırmak içindi.
Burada şirk ifadesinden nasıl kurtulacağımızı gösterdikten sonra şimdi Kur’an’da geçen ayetlerdeki orijinal harekeli lafzı gösterip doğru okunuşu vereceğiz.
El-Hucurat Suresi, 7.Ayet
Bu ayette Allah(cc) “Bilin ki Allah’ın Rasulü sizin aranızdadır.” buyuruyor; fakat he(ه) harfinin üzerindeki tecvid kaidesine bağlı olan işaret(ط) onu bize RASULALLAH diye okutmaktadır. Bu ayet tecvid ile okunduğunda yukarıda bahsettiğimiz gibi “RASUL ve ALLAH olan zat sizin aranızdadır.” manasına gelen bir şirk ifadesine dönüşür.
Bundan kurtulmanın yolu Allah lafzının sonundaki var olan kesre harekesini okumak ve Allahi demektir. Böylece Allah’ın Rasulü demiş oluruz.
“Ben aslında onu kastetmiyorum demek bir savunma olamaz, kasıt ettiğini söylemek zorundasın.”
Cami mahyalarındaki bu örnek sanırım bize çok çarpıcı gelecektir.
DOĞRU OKUNUŞU
Rasule Allahi
Kur’an-ı Kerim’in 5 yerinde Rasule Allahi yazan ayetlerde kesra’yi görebilirsin ve hepsinde durak işareti konularak bu kesrenin söyletilmediğini göreceksin.
Rasul kelimesinin lam harfinin harekesinin fetha(üstün) olduğunu göreceksin. ALLAH lafzının her okunuşta ayrılması gerektiğinden bahsetmiştik.(bkzALLAH lafzının doğru okunuşu)
Dolayısı ile bu isim tamlamasının doğru okunuşu Rasule Allahi dir.
Tevbe Suresi 61. ayet
Ahzab Suresi 40. ayet
Ahzab Suresi 53.Ayet
Hucurat Suresi 7.Ayet
Bakınız diğer sureler:
Al-Ahzab, 53-40.Ayetler
Al-Hucurat, 7.Ayet
Al-Nisa, 157.Ayet
Al-Tevbe, 61.Ayet
Ne kadar doğru okunuyor?
Sen RasulAllah diyerek dediğini iddia edebilirsin, yani biz arayı açmıyoruz lam harfini şeddeli (iki defa ) okuyoruz diyebilirsin. Ama ağzından çıkan yine aynı lafızdır, sesini kaydedip dinleyebilirsin.
Peki dediğini iddaa ettiğin tamlama nedir ? Onu inceleyelim Rasu diye bir kelime veya LALLAH diye manası olan bir kelime sözlükte mevcut değildir.
Hristiyanlar şuurlu olarak İSA RASULALLAH demektedir. Bunu bilinçli ve şuurlu olarak söylemektedirler. Sebebi onun teslis inancı Yani İsa (as) Allah ve Kutsal Ruh kabul etmeleridir.Şunu söylemektedir İsa hem ALLAH hemde Rasuldur.
Rasulu Allahi
Kur’an’ı Kerim’de geçen Rasulu Allahi lafzınında doğru okunuşu Rasulu Allahi dir.
Nisa Suresi, 171. Ayet
Araf Suresi, 158. Ayet
Fetih Suresi, 29. Ayet
Saf Suresi, 5-6. Ayetler
Munafikun Suresi, 1.Ayet
Bakınız diğer sureler:
El-Münafikun Suresi, 5.Ayet
El-Şems Suresi, 13.Ayet
Rasuli Allahi
Kur’anı Kerim’de geçen Rasuli Allahi lafzınında doğru okunuşu Rasuli Allahi